Salta al contingut
jurisprudència.ad
Plataforma
Compliment
Lleis Andorra
Reglaments
Eines
Observatori
Recursos
Llista d'espera
  1. Lleis d'Andorra
  2. /
  3. Llei de bases de l'ordenament tributari
  4. /
  5. Article 23

Article 23: Interès moratori

Vigent
Llei de bases de l'ordenament tributari·Citat en 1 sentència·6 versions des de 2015
Navegar la lleiBuscar sentències
Versions (1)

Versions (navegació mòbil)

És l'única versió disponible.

  1. Vigent16/11/2017 → actualitatNorma modificadora: absent del corpus · Referència BOPA: absent del corpus

Versions (navegació d'escriptori)

És l'única versió disponible.

  1. Vigent16/11/2017 → actualitatNorma modificadora: absent del corpus · Referència BOPA: absent del corpus
1. L’interès moratori és una obligació accessòria generada pel retard en:
a) El pagament del deute tributari per part de l’obligat tributari o del subjecte infractor.
b) El pagament d’una devolució tributària per part de l’Administració. Tant en els supòsits de les devolucions tributàries a què té dret l’obligat tributari a què es refereix l’article 29, com en els que s’assenyalen en l’article 30 de devolució d’ingressos indeguts, inclosos els que poguessin produir-se com a conseqüència del previst a l’article 82, tenint en compte el regulat en l’article 145.
2. L’interès moratori és el que s’estableixi per cada any en la Llei del pressupost general, excepte si una altra llei disposa una altra cosa.
3. L’interès moratori s’exigeix, entre altres, en els casos següents:
a) Quan s’acaba el termini establert per al pagament en període voluntari d’un deute resultant d’una liquidació practicada per l’Administració, o de l’import d’una sanció, sense que l’ingrés s’hagi efectuat.
b) Quan s’acaba el termini establert per presentar una autoliquidació o una declaració si en resulta quota sense que hagi estat presentada o havent estat presentada incorrectament, llevat del que disposa l’article 24 relatiu a la presentació de declaracions extemporànies tant sense requeriment previ com amb requeriment previ.
c) Quan se suspèn l’execució d’un acte administratiu de liquidació, excepte en el cas de recursos contra sancions, durant el temps que transcorri fins a l’acabament del termini de pagament en període voluntari obert amb la notificació de la resolució que exhaureixi la via administrativa.
d) Quan se sol·licita l’ajornament, el fraccionament del deute tributari, o un altre tipus de pròrroga que es pugui determinar legalment o reglamentàriament.
e) Quan s’iniciï el període de constrenyiment, llevat del que es disposa a l’article 106.
f) Quan l’obligat tributari hagi obtingut una devolució improcedent.
4. En el cas del cobrament improcedent d’una devolució, els interessos moratoris s’exigeixen a partir de la data en què l’obligat tributari hagi obtingut la devolució esmentada.
5. L’interès moratori és exigible fins al moment en què l’obligat tributari regularitzi la seva situació amb l’Administració i es calcularà sobre l’import no ingressat en el seu termini o sobre l’import de la devolució cobrada indegudament. No s’exigeixen interessos moratoris a l’obligat tributari o al subjecte infractor en els casos d’incompliment per part de l’Administració dels terminis fixats per llei o qualsevol altra norma reglamentària, per causa imputable a l’Administració, durant el temps que duri aquest incompliment.
6. Quan sigui necessari dictar una nova liquidació en substitució d’una anterior anul·lada per resolució administrativa o judicial, s’exigirà l’interès moratori sobre l’import de la nova liquidació. En aquests casos la data d’inici i la data final del còmput de l’interès moratori seran les mateixes que les de la liquidació anul·lada.
7. Excepte en els casos en que es disposi el contrari en les lleis corresponents a cada un dels impostos o en aquesta mateixa Llei, l’interès moratori a que té dret l’obligat tributari començarà a comptar-se a partir de transcorreguts dos mesos des que es sol·liciti la devolució de l’ingrés corresponent.

Vols veure les sentències que citen aquest article?

Uneix-te a la llista d'espera
Article 22: Obligacions tributàries accessòriesArticle 24: Recàrrecs per presentació extemporània de la declaració o autoliquidació

Font: Portal Jurídic d'Andorra · Dades actualitzades el 8 d’octubre del 2026

jurisprudència.ad·Article 23: Llei de bases de l'ordenament tributari
Navegar la llei·Totes les lleis·© 2026 Jurisprudència.ad

Articles relacionats

  • Art. 22Obligacions tributàries accessòries
  • Art. 24Recàrrecs per presentació extemporània de la declaració o autoliquidació
  • Art. 21Obligacions entre particulars resultants del tribut
  • Art. 25Recàrrecs del període executiu
  • Art. 20Obligació tributària de realitzar pagaments a compte

Llei de bases de l'ordenament tributari

Art. 23Art. 22Art. 24Art. 21Art. 25Art. 20