Salta al contingut
jurisprudència.ad
Plataforma
Compliment
Lleis Andorra
Reglaments
Eines
Observatori
Recursos
Llista d'espera
  1. Lleis d'Andorra
  2. /
  3. Llei dels jocs d'atzar
  4. /
  5. Article 50

Article 50: Base i quota de tributació. Definicions

Vigent
Llei dels jocs d'atzar·2 versions des de 2024
Navegar la lleiBuscar sentències
Versions (1)

Versions (navegació mòbil)

És l'única versió disponible.

  1. Vigent05/12/2024 → actualitatNorma modificadora: absent del corpus · Referència BOPA: absent del corpus

Versions (navegació d'escriptori)

És l'única versió disponible.

  1. Vigent05/12/2024 → actualitatNorma modificadora: absent del corpus · Referència BOPA: absent del corpus
1. La base de tributació pot estar constituïda, segons cada tipus de joc, per:
a) Les quantitats jugades, definides com l’import total de les quantitats que es dediquin a la participació en el joc, així com qualsevol altre ingrés que es pugui obtenir de l’activitat del joc, directament derivat del fet d’organitzar-lo o celebrar-lo.
b) El producte brut del joc, definit com l’import total de les quantitats que es dediquin a la participació en el joc, així com qualsevol altre ingrés que es pugui obtenir de l’activitat del joc, directament derivat del fet d’organitzar-lo o celebrar-lo, deduïts els imports dels premis satisfets per l’operador als participants.
c) Quan es tracti de jocs en els quals els contribuents no obtinguin com a ingressos propis els imports jugats, sinó que, simplement, n’efectuïn el trasllat als jugadors que els hagin guanyat, la base de tributació s’integra per les comissions, així com per qualsevol quantitat per serveis relacionats amb les activitats de joc, qualsevol que sigui la seva denominació, pagades pels jugadors al contribuent.
d) En els jocs amb finalitats publicitàries o promocionals, la base de tributació és l’import total del valor de mercat dels premis oferts o els avantatges concedits als participants. En el cas que l’import sigui satisfet a través d’instruments de tarifació addicional, es considera que la quantitat dedicada a la participació en el joc és l’import de la tarifació addicional, exclòs l’impost indirecte corresponent. Es considera que la tarifació addicional és l’import de la quantitat dedicada a la participació en el joc, exclòs el cost de la trucada determinat d’acord amb el valor de mercat, quan es tracti d’operacions entre subjectes vinculats, sense que es considerin a aquests efectes els impostos indirectes que recaiguin sobre les operacions.
2. La quota de tributació és l’import resultant d’aplicar el tipus de gravamen que correspongui a la base de tributació.

Vols veure les sentències que citen aquest article?

Uneix-te a la llista d'espera
Article 49: MeritacióArticle 51: Bases de tributació i tipus de gravamen aplicables per categoria

Font: Portal Jurídic d'Andorra · Dades actualitzades el 8 d’octubre del 2026

jurisprudència.ad·Article 50: Llei dels jocs d'atzar
Navegar la llei·Totes les lleis·© 2026 Jurisprudència.ad

Articles relacionats

  • Art. 49Meritació
  • Art. 51Bases de tributació i tipus de gravamen aplicables per categoria
  • Art. 48Obligats tributaris i responsables solidaris
  • Art. 52Liquidació de l’impost
  • Art. 47Exempcions

Llei dels jocs d'atzar

Art. 50Art. 49Art. 51Art. 48Art. 52Art. 47