Salta al contingut
jurisprudència.ad
Plataforma
Compliment
Lleis Andorra
Reglaments
Eines
Observatori
Recursos
Llista d'espera
  1. Lleis d'Andorra
  2. /
  3. Llei qualificada d'immigració
  4. /
  5. Article 153

Article 153: Obligats tributaris

Vigent
Llei qualificada d'immigració·Vigent des de 13 de febrer del 2026·18 versions des de 2012
Navegar la lleiBuscar sentències
Versions (2)

Versions (navegació mòbil)

  1. Vigent13/02/2026 → actualitatNorma modificadora: absent del corpus · Referència BOPA: absent del corpus
  2. Original15/06/2017 → 13/02/2026(derivat)Data final derivada de la versió posterior, no indicada per la font.Norma modificadora: absent del corpus · Referència BOPA: absent del corpus

Versions (navegació d'escriptori)

  1. Vigent13/02/2026 → actualitatNorma modificadora: absent del corpus · Referència BOPA: absent del corpus
  2. Original15/06/2017 → 13/02/2026(derivat)Data final derivada de la versió posterior, no indicada per la font.Norma modificadora: absent del corpus · Referència BOPA: absent del corpus
1. El patró és obligat tributari de la taxa generada per la prestació d’un dels serveis administratius esmentats als apartats 3, 5, 6, 7, 9, 23 i 36 de l’article 152. No obstant això, en cas que la persona estrangera per la contractació de la qual ha satisfet la taxa desisteixi unilateralment del seu lloc de treball dins el termini de tres mesos des de l’inici de la relació laboral, el patró pot compensar l’import de la taxa amb les quantitats degudes per ell en concepte de quitança. Si el patró efectua aquesta compensació, no pot fer ús de la facultat establerta al seu favor per l’article 156.
2. 2. La persona que sol·licita el reagrupament familiar és obligada tributària per als serveis administratius enunciats als apartats 10, 12, 13, 16 i 26 de l’article 152.
3. La persona estrangera que sol·licita una autorització de treball per compte propi és obligada tributària per als serveis administratius enunciats a l’apartat 25 de l’article 152.
4. La persona estrangera que sol·licita una autorització de treball de residència per ingrés en centres geriàtrics privats o per ingrés en centres de cures mèdiques o terapèutiques privats és obligada tributària per als serveis administratius enunciats a l’apartat 28 de l’article 152.
5. La persona o empresa que desitja contractar els serveis d’una empresa estrangera o d’un professional autònom estranger per curta durada és l’obligada tributària de la taxa generada per la prestació del servei administratiu esmentat en l’apartat 30 de l’article 152.
6. La persona física de nacionalitat estrangera que sol·licita la prestació del servei administratiu és obligada tributària de la taxa generada per la prestació d’un dels altres serveis administratius esmentats a l’article 152.

Vols veure les sentències que citen aquest article?

Uneix-te a la llista d'espera
Article 152: Concepte i fet generador de les taxesArticle 154: Quota tributària i deute tributari

Font: Portal Jurídic d'Andorra · Dades actualitzades el 8 d’octubre del 2026

jurisprudència.ad·Article 153: Llei qualificada d'immigració
Navegar la llei·Totes les lleis·© 2026 Jurisprudència.ad

Articles relacionats

  • Art. 152Concepte i fet generador de les taxes
  • Art. 154Quota tributària i deute tributari
  • Art. 155Meritament
  • Art. 156Temps de pagament

Llei qualificada d'immigració

Art. 153
Art. 152Art. 154Art. 155Art. 156