Salta al contingut
jurisprudència.ad
Plataforma
Compliment
Lleis Andorra
Reglaments
Eines
Observatori
Recursos
Llista d'espera
  1. Lleis d'Andorra
  2. /
  3. Llei de l'impost sobre societats
  4. /
  5. Article 18

Article 18: Elements patrimonials amb diferències de valoració comptable i fiscal

Vigent
Llei de l'impost sobre societats·22 versions des de 2011
Navegar la lleiBuscar sentències
Versions (2)

Versions (navegació mòbil)

  1. No vigent19/09/2024Norma modificadora: absent del corpus · Referència BOPA: absent del corpus
  2. Original16/11/2017 → 19/09/2024(derivat)Data final derivada de la versió posterior, no indicada per la font.Norma modificadora: absent del corpus · Referència BOPA: absent del corpus

Versions (navegació d'escriptori)

  1. No vigent19/09/2024Norma modificadora: absent del corpus · Referència BOPA: absent del corpus
  2. Original16/11/2017 → 19/09/2024(derivat)Data final derivada de la versió posterior, no indicada per la font.Norma modificadora: absent del corpus · Referència BOPA: absent del corpus

Quan un element patrimonial o un servei hagin estat valorats a efectes fiscals per un valor diferent del seu valor comptable, l’entitat adquirent d’aquell element patrimonial o servei integra en la seva base de tributació, amb signe negatiu o positiu, segons correspongui, la diferència entre ambdós valors, de la manera següent:

a) Si es tracta d’elements patrimonials integrants de l’actiu corrent, en el període impositiu en què aquests elements patrimonials motivin la meritació d’un ingrés.
b) Si es tracta d’elements patrimonials no amortitzables integrants de l’immobilitzat tangible, intangible o de les inversions immobiliàries, en el període impositiu en què aquests elements patrimonials es transmetin o es donin de baixa. Si es tracta d’elements patrimonials amortitzables, en els períodes impositius que restin de vida útil, aplicant a la diferència esmentada el mètode d’amortització utilitzat respecte dels elements esmentats, amb excepció del cas en què els elements patrimonials siguin transmesos o donats de baixa amb anterioritat. En el cas de transmissió o baixa, la integració té lloc quan aquesta transmissió o baixa es produeixi.
c) Si es tracta de serveis, en el període impositiu en què es rebin, excepte si el seu import s’ha d’incorporar a un element patrimonial, cas en què cal atenir-se al que preveuen les lletres anteriors.

Vols veure les sentències que citen aquest article?

Uneix-te a la llista d'espera
Article 17 bis: Règim de transparència fiscalArticle 19: Imputació temporal. Inscripció comptable d’ingressos i despeses

Font: Portal Jurídic d'Andorra · Dades actualitzades el 8 d’octubre del 2026

jurisprudència.ad·Article 18: Llei de l'impost sobre societats
Navegar la llei·Totes les lleis·© 2026 Jurisprudència.ad

Articles relacionats

  • Art. 17 bisRègim de transparència fiscal
  • Art. 19Imputació temporal. Inscripció comptable d’ingressos i despeses
  • Art. 17Regles de valoració: canvis de residència, transferència d’actius a establiments permanents situats a l’estranger, operacions realitzades amb o per persones o entitats residents fiscals en territoris amb una tributació substancialment inferior a la del Principat d’Andorra i quantitats subjectes a retenció
  • Art. 20Exempció per evitar la doble imposició econòmica sobre dividends, participacions en beneficis i rendes derivades de la transmissió de participacions en altres entitats
  • Art. 16 terÚs i confidencialitat de l’informe país per país

Llei de l'impost sobre societats

Art. 18Art. 17 bisArt. 19Art. 17Art. 20Art. 16 ter