Salta al contingut
jurisprudència.ad
Plataforma
Compliment
Lleis Andorra
Reglaments
Eines
Observatori
Recursos
Llista d'espera
  1. Lleis d'Andorra
  2. /
  3. Llei de l'impost sobre societats
  4. /
  5. Article 43

Article 43: Quota de liquidació i deduccions a la quota

Vigent
Llei de l'impost sobre societats·22 versions des de 2011
Navegar la lleiBuscar sentències
Versions (2)

Versions (navegació mòbil)

  1. No vigent19/09/2024Norma modificadora: absent del corpus · Referència BOPA: absent del corpus
  2. Original16/11/2017 → 19/09/2024(derivat)Data final derivada de la versió posterior, no indicada per la font.Norma modificadora: absent del corpus · Referència BOPA: absent del corpus

Versions (navegació d'escriptori)

  1. No vigent19/09/2024Norma modificadora: absent del corpus · Referència BOPA: absent del corpus
  2. Original16/11/2017 → 19/09/2024(derivat)Data final derivada de la versió posterior, no indicada per la font.Norma modificadora: absent del corpus · Referència BOPA: absent del corpus
1. La quota de liquidació és el resultat de restar a la quota de tributació la deducció per doble imposició interna i internacional regulada a l’article 43 bis i les deduccions regulades als articles 44 i 44 bis. La quota de liquidació no pot ser negativa i com a mínim es consigna l’import zero.
2. No obstant això, la quota de liquidació no pot ser inferior al 30% de la quota de tributació corresponent a la base de tributació positiva del període impositiu prèvia a la compensació de les bases de tributació negatives d’exercicis anteriors. Quan és aplicable el límit previst en aquest apartat, es redueix, en la quantitat corresponent, l’import de les bases de tributació negatives que es poden compensar i l’import de les deduccions previstes en l’apartat anterior que es poden aplicar en el període impositiu.
3. Les quantitats no deduïdes en cas d’insuficiència de quota de tributació o per l’aplicació del límit establert a l’apartat 2 d’aquest article es poden deduir de la quota de tributació en els sis períodes impositius que concloguin posteriorment al període en què s’hagin generat, amb el límit establert a l’apartat anterior.

Vols veure les sentències que citen aquest article?

Uneix-te a la llista d'espera
Article 42: Quota de tributacióArticle 43 bis: Deducció per eliminar la doble imposició interna i internacional

Font: Portal Jurídic d'Andorra · Dades actualitzades el 8 d’octubre del 2026

jurisprudència.ad·Article 43: Llei de l'impost sobre societats
Navegar la llei·Totes les lleis·© 2026 Jurisprudència.ad

Articles relacionats

  • Art. 42Quota de tributació
  • Art. 43 bisDeducció per eliminar la doble imposició interna i internacional
  • Art. 41Tipus de gravamen
  • Art. 44Deducció per creació de llocs de treball i per projectes que fomenten la digitalització
  • Art. 40Meritació de l’impost

Llei de l'impost sobre societats

Art. 43Art. 42Art. 43 bisArt. 41Art. 44Art. 40