Article 31
No vigentReglament, del 29 de desembre del 2023, de l’impost sobre la renda dels no-residents fiscals·Període de la versió: 31 de març del 2025 a 19 de novembre del 2025
Versió històrica: no vigent
Esteu consultant una versió derogada d'aquest article. El text que es mostra a continuació ja no és d'aplicació.
Versions (3)
1. Les retencions i els ingressos a compte corresponents a les rendes del treball satisfetes als treballadors temporers que, tenint la condició d’obligats tributaris per aquest impost, hagin exercit l’opció prevista a l’article 36 bis de la Llei de l’impost, es calculen aplicant un percentatge fix del 10 per cent sobre l’import de la renda íntegra satisfeta.
2. No obstant això, l’obligat tributari pot optar perquè s’apliqui el percentatge que resulti de les regles generals establertes al Reglament de l’impost sobre la renda de les persones físiques en relació amb les rendes del treball i, en particular, les disposicions previstes a l’apartat 1 de l’article 24 i a l’article 25, tenint en compte a aquests efectes únicament l’import de les despeses fiscalment deduïbles, la reducció i la bonificació que siguin aplicables a aquests obligats tributaris per aplicació de l’esmentat article 36
bis
de la Llei de l’impost.
3. L’opció establerta a l’apartat anterior només serà aplicable a condició que l’obligat tributari nomeni una persona física o jurídica amb residència fiscal al Principat d’Andorra perquè el representi davant el ministeri encarregat de les finances, en relació amb les seves obligacions per aquest impost derivades de les rendes a les quals es refereix aquest article, en els termes de l’article 6 de la Llei de l’impost. Aquest representant es considerarà responsable del deute tributari a càrrec de l’obligat tributari per aquest impost, en relació amb les rendes com a treballador temporer.
4. L’exercici de l’opció esmentada als apartats 2 i 3 es realitzarà per l’obligat tributari en el termini de deu dies a comptar de l’inici de la relació laboral. Una vegada realitzada la comunicació, l’opció vincula l’obligat tributari durant l’any natural en que s’exerceix l’opció i continuarà en els anys següents excepte renúncia o revocació expressa.
5. Els empresaris o professionals que tinguin una relació laboral amb els sol·licitants del règim especial de treballadors fronterers i temporers poden presentar la sol·licitud prevista per acollir-se al règim, per compte i a nom del treballador. Aquesta sol·licitud es pot presentar per la via telemàtica.
Els empresaris o professionals així com els treballadors tenen l’obligació de conservar la sol·licitud al règim signada per ambdues parts.
Vols veure les sentències que citen aquest article?
Font: Portal Jurídic d'Andorra
jurisprudència.ad